GP80-serie Mk 5-lier - Complete GP-lier met dubbele motor uitgerust met Bow2 motoren.
Lieren uit de GP80-serie: Lieren uit de GP80-serie bieden snelheden van meer dan 400 ft per minuut tot 70 ft per minuut en een trekkracht van 3 ton tot 14 ton. Wat uw toepassing ook is, er is een lier uit de GP80-serie voor u.
Ze domineren wedstrijdpodia over de hele wereld en hebben bijna elke grote titel gewonnen en in de meeste gevallen meerdere keren. Een grote favoriet bij teams over de hele wereld vanwege hun uitzonderlijke prestaties en betrouwbaarheid.
Naast hun competitieve pedigree zijn ze even goed thuis in andere toepassingen en hebben ze hun weg gevonden naar vele andere commerciële activiteiten die te allen tijde 100% betrouwbaarheid, snelheid en kracht vereisen.
De GP80-serie MK5
De GP80 MK5-lier is ontworpen en ontwikkeld om de ultieme prestaties, snelheid en betrouwbaarheid te bieden die worden geëist door 's werelds zwaarste lieruitdagingswedstrijden.
Deze lieren worden op bestelling met de hand gebouwd en zijn gemaakt met de allerbeste materialen die er zijn.
De GP80 MK5 kan worden uitgerust met 12v of 24v 6,8 pk Bow motor 2's. Deze motoren bieden hogere snelheden en koppel in vergelijking met de Bow 1, met vergelijkbare laadsnelheden als de Warn XP. De Bowmotor 2 is een zeer veerkrachtige motor en wordt door veel topploegen geprefereerd voor "Overvolting" (dit is wanneer 24v door 12v-motoren wordt geleid).
Deze motor houdt er niet van om stil te staan en zal in dat geval beschadigd raken. We raden aan om de F1, F2 en A terminals af te dichten met siliconenkit (dit wordt gedaan wanneer de lier is vervaardigd). Een Gigglepin-motorpakking wordt gebruikt om de motor aan de bovenbehuizing af te dichten. De motor heeft een sterk borstelpakket en corrosiebestendige borstelveren. De Bowmotor 2 is 196 mm lang en dus ongeveer 25 mm langer dan zijn broer, de Bow 1, en ongeveer 27 mm langer dan een standaard Warn 8274-motor. Het is gemakkelijk te onderhouden en een sterke, betrouwbare unit die jarenlang probleemloos van dienst zal zijn.
De lierbehuizingen zijn gegoten van warmtebehandeld LM65-aluminium en geven een enorme kernsterkte zonder overdreven zwaar te zijn. De Gear Set is ontworpen door Gigglepin en vervaardigd uit Case Hardened EN36-staal, een buitengewoon sterk materiaal dat wordt gebruikt in de duurste race-versnellingsbakken en differentiëlen.
De eindplaat van de trommel is ook voorzien van een smeernippel en een ontluchtingsbout, zodat het lager aan het vrije uiteinde gemakkelijk kan worden onderhouden.
De GP80 maakt gebruik van de Bullet proof Pro-serie Twin-motor Top Housing. Dit geweldige stuk is verkrijgbaar met 6 verschillende verhoudingsopties, afhankelijk van uw toepassing: Standaard, + 13%, + 25%, + 40%, +50, + 60%.
De tandwielen van de bovenste behuizing hebben speciaal ontworpen tandprofielen om de sterkte en efficiëntie te maximaliseren. De Pro-serie Twin-motor Top Housing geeft de lier de enorme kracht en snelheid die deze lieren wereldwijd tot winnaars hebben gemaakt.
De rem is een door Gigglepin ontworpen unit met behulp van onze eigen geharde remblokken en een extra sterke veer. Deze rem is ontworpen om de ontberingen van offroad-motorsport zonder fouten te doorstaan. Doordat de rem extern is gemonteerd, zijn de lieren uit de GP80-serie ideaal om te gebruiken met synthetische kabels zoals Plasma (Gigglepin aanbevolen), Marlow, Dyna-pull, Master pull, Bow rope en andere merken, aangezien de liertrommel nooit heet wordt, in tegenstelling tot andere lier modellen.
De Free-Spool wordt aangedreven door lucht en maakt gebruik van EN36 Case-harden dog-technologie die elke keer een perfecte, snelle werking geeft. De lier wordt geleverd met een IP67 waterdichte tuimelschakelaar en een schakelaarbeschermer in jachtpilootstijl. We raden aan om deze in het voertuig te monteren, zodat de bestuurder te allen tijde volledige controle over de lier heeft. Extra schakelaars zijn beschikbaar indien nodig. Het Free-Spool-systeem werkt met een standaard ARB-type luchtcompressor zoals gemonteerd op de meeste uitdagings- / wedstrijdvoertuigen en kan luchtdrukken van 50 tot 150 psi gebruiken.
De liertrommel is gemaakt in zeven afzonderlijke delen en is het resultaat van jarenlang onderzoek en ontwikkeling. Veel bedrijven maken lieren, maar weinigen begrijpen het belang van dit ogenschijnlijk eenvoudige onderdeel. De GP84 MK4 wordt standaard geleverd met een 13 ”(330mm) trommel (76mm langer dan een standaard Warn 8274), maar kan speciaal besteld worden met kortere of langere trommels (hiervoor kunnen extra kosten en levertijden gelden). De trommel heeft uit elkaar geplaatste eindplaten van 8 mm om doorbuiging en voortijdige schade aan de behuizing van de versnellingsbak te voorkomen die kan optreden bij het gebruik van synthetische kabels. lierkabels te gebruiken indien nodig. Op de trommel is ook het Gigglepin-touwborgmiddel gemonteerd, een eenvoudig te gebruiken lus op de trommel die het vastzetten van synthetische touwen snel en gemakkelijk maakt.
De MK4-trommel heeft ook een verwijderbare EN36 geharde Dog-ontvanger die de basis vormt van de luchtaangedreven Free-spool. De trommel is inductief gehard aan het uiteinde van de versnellingsbak en geslepen om een perfect loopoppervlak te geven voor de grote lagers die een soepele en zijdeachtige werking geven, afgewerkt met goudzink voor extra corrosiebestendigheid.
De GP80 MK5 wordt standaard geleverd met twee (één per motor) 12v of 24v Super duty Albright-contactors, gemonteerd op onze verlengde motorbouten en bedraad. Deze contactors zijn de nieuwste variant en zijn ontworpen door Gigglepin en geven een onovertroffen betrouwbaarheid in een kleine , gemakkelijk te monteren pakket. Ze bieden een perfecte schakeling en zijn volledig waterdicht.
Elke GP80-lier heeft een serienummer en is individueel voor elke klant.
Ze zijn ook volledig waterdicht en schokbestendig.
Kenmerken van de GP80 MK5 Lier zijn:
De belangrijkste voordelen van het gebruik van de GP80 Winch MK5 zijn:
De GP80 Winch MK5 wordt geleverd met het volgende:
© 2024 www.onderdelen4x4.nl - Powered by Shoppagina.nl